PŮVODNÍ PROSPEKT NA PROTOTYP AUTOBUSU, KTERÉMU RVHP NEDALA ŠANCI ŽÍT... VYDÁNO NA KONCI 60. LET, A4, 12 STRAN. VNITŘEK PROSPEKTU JE VYNDAVACÍ - ROZLOŽENÍ DO VELIKOSTI PLAKÁTU. PĚKNÝ SBÍRKOVÝ STAV.
"První článková Karosa ŠM 16,5 byla předána do pravidelného zkušebního provozu s cestujícími 10. prosince 1967. Praha byla prvním městem, kde se tento typ vozidla vyzkoušel v městském provozu. Autobus byl přidělen na linku 134, která tehdy spojovala krčské sídliště Antala Staška se vzdálenými Petřinami. Určitě není bez zajímavosti, že v autobuse držela službu dvojčlenná posádka. Byl to samozřejmě řidič a u čtvrtých dveří pak byl jakýsi dozorce, který dohlížel na odbavování cestujících a dával zvukové znamení řidiči při ukončení nástupu a výstupu. U prvních a čtvrtých dveří byly umístěny samoobslužné pokladny, ale jak již byli cestující zvyklí (a zvyk je jak známo železná košile), nastupovali zpravidla jen prvními dveřmi, čímž trochu pozbývalo smysl dvojité odbavování u tohoto dlouhého vozidla. Zdroj: Busportal.cz a http://www.plzensketrolejbusy.cz/, článek v plném znění zde