ČESKOSLOVENSKÝ LETECKÝ PRŮMYSL - KATALOG VÝROBKŮ - PROPAGAČNÍ MONOGRAFIE V 5 JAZYKOVÝCH MUTACÍCH, FORMÁT A4, KROUŽKOVÁ VAZBA, CCA 100 STRAN, VYDÁNO PRAVDĚPODOBNĚ V R. 1946, TYPO OBÁLKY MILLER. ÚVODNÍ TEXTY DIV. GENERÁL ALOIS VICHEREK (RAF), ING. JAN BERVIDA A ING. F. FABINGER.
UVNITŘ NAPŘ. AERO, ZLÍN, PAL, BAŤA, POLDI KLADNO, ALE I NACISTICKÝ STÍHACÍ PRODOUVÝ BOMBARDÉR MESSERSCHMITT Me 262, STÍHAČKA C10, DÁLE PRAGA,SOKOL, ČÁP, MOTORY WALTER, PRAGA, ZLÍN, AVIA AJ. CCA 50 FOTOGRAFIÍ OBSAHU VIZ GALERIE PRODUKTU.
LUXUSNÍ PREZENTACE ČS. LETECKÝCH PODNIKŮ A PŘIDRUŽENÝCH VÝROB Z DOBY, KDY NIKDO NETUŠIL, ŽE BRZY PŘIJDOU KOMUNISTÉ A ZAČNOU NIČIT NEJEN ČS. LETECKÝ A AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL, ALE I CELOU TUTO ZEMI VČETNĚ TĚCH, NA JEJICHŽ PRÁCI DOSUD STÁLA.
Poznámka k letounu MESSERSCHMITT Me 262 a továrně Letňany:
"Krátce po válce byla Avia znárodněna a již v roce 1946 bylo rozhodnuto, že se stane také automobilkou. Do Letňan se přesunula výroba nákladních vozů Škoda 706 R a autobusu 706 RO. Letecká část výroby se věnovala kompletaci německých letadel Messerschmitt Bf-109, ze kterých vznikaly stroje Avia C(S)-99, Arado (Avia C-2) a proudové stroje Messerschmitt Me-262, vyráběných pod označením Avia S-92. V padesátých letech se přeorientovala na sovětské bitevníky Iljušin-10 (A via B-33) a velké dopravní letadlo Iljušin-14 (A via-14)" (viz proklik na článek Letňanských listů Automobilka Avia oslaví 100. výročí založení)